UBISOFT FORWARD OVERVIEW | FEATURE
Features / Zaterdag - 12 Jun 2021     A+ | a-

Hoewel de E3 dit jaar niet fysiek gehouden wordt, zijn er toch diverse uitgevers en ontwikkelaars die een digitale persconferentie houden. Ubisoft is een van deze bedrijven, en bij deze een opsomming van een aantal aankondigingen van een aantal aangekondigde games.

Mario + Rabbids Sparks of Hope

Mario + Rabbids Sparks of Hope is in 2022 verkrijgbaar voor Nintendo Switch. De game bouwt voort op de fantasie van de veelgeprezen game Mario + Rabbids Kingdom Battle om spelers een nieuwe gameplayervaring en een epische reis door een bedreigd sterrenstelsel aan te bieden. Tot op heden hebben al meer dan 7.5 miljoen spelers Mario + Rabbids Kingdom Battle aan de tand gevoeld.

In Mario + Rabbids Sparks of Hope beginnen spelers aan een epische reis om de orde te herstellen die Cursa, een mysterieuze en kwaadaardige vijand, heeft aangericht. Cursa en de kwaadaardige volgelingen richten chaos aan op de planeten en hun eigenaardige inwoners terwijl ze alle energie van de Sparks, griezelige wezens gevormd door de fusie van Lumas en Rabbids, proberen te consumeren. Spelers verkennen fantastische werelden vol eigenaardige bewoners en hilarische geheimen, en gaan de strijd aan tegen vijanden in innovatieve gevechten waarin turn-based tactieken en real-time bewegingen worden gemixt met hun extravagante team van helden. Neem de controle over de helden om vijanden te verslaan en haal het maximale uit elke beurt in tactische en dynamische gevechten. Spelers stellen hun eigen dreamteam van drie helden samen om het op te nemen tegen verrassende eindbazen, bekende vijanden uit het Mario-universum en uitzonderlijke Rabbids-vijanden in hun kosmische avontuur.

Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction

Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction, de nieuwe game in de Rainbow Six-franchise, is vanaf 16 september 2021 verkrijgbaar met volledige cross-play, cross-save en cross-progressie voor PlayStation 5, Xbox Series X | S, PlayStation 4, Xbox One, Luna, Stadia en Windows PC via de Epic Games Store en de Ubisoft Store. Ook is de game onderdeel van Ubisoft+, Ubisofts abonnementsservice voor Windows PC. De game, die eerst bekend stond als Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantaine, is een gloednieuwe tactische coöp PvE-ervaring die Operators samenbrengt om te vechten tegen een mysterieuze dreiging.

In Rainbow Six Extraction sluiten spelers zich aan bij REACT, een gespecialiseerd team dat werd samengesteld om de parasiet tegen te gaan, en stellen ze met één tot drie spelers een squad samen van bekende Operators uit Rainbow Six Siege om het op te nemen tegen mysterieuze buitenaardse wezens die bekend staan als de Archæans. Na het voltooien van elk doel moeten spelers een moeilijke keuze maken: terugtrekken en hun beloningen innen of verder gaan om het op te nemen tegen taaiere vijanden en zo grotere beloningen te verdienen in een chaotische en intense ervaring. Spelers kiezen uit 18 Rainbow Six-Operators, elk uitgerust met gespecialiseerde REACT-uitrusting, wapens, gadgets en vaardigheden die spelers moeten leren en beheersen. Het unieke karakter en de verschillende speelstijlen van elke Operator zorgen voor grenzeloze opties bij het aanpassen van een team. Met een selectie van 12 uniek ontworpen mappen uit de VS met tal van uitdagingen, plagen en vijanden die in moeilijkheidsgraad toenemen, zijn de gevaren voortdurend in ontwikkeling.

Far Cry 6

Far Cry 6, ontwikkeld door Ubisoft Toronto, is vanaf 7 oktober 2021 verkrijgbaar voor Xbox Series X | S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Stadia, Amazon Luna en Windows PC via de Epic Games Store en de Ubisoft Store. Ook is de game onderdeel van Ubisoft+, Ubisofts abonnementsservice voor Windows PC. Far Cry 6 onthult een eerste blik op de Season Pass content en een CGI-trailer waarin kijkers de eerste interactie tussen hoofdpersonage Dani Rojas en de Yaraanse Dictator Antón Castillo te zien krijgen.

Voor het eerst in de geschiedenis van de Far Cry-franchise krijgen Season Pass-bezitters de mogelijkheid om van perspectief te wisselen en te spelen als enkele van de meest beruchte schurken: Vaas Montenegro, Pagan Min en Joseph Seed, allemaal vertolkt door de originele cast. In elk van de drie uitbreidingen duiken spelers in de gedachtes van deze iconische personages, ontdekken ze hun achtergrondverhalen, gaan ze het gevecht aan met hun innerlijke demonen en herenigen ze zich met bekende gezichten in een gloednieuwe gameplayervaring geïnspireerd op het roguelite-genre. Spelers moeten sterk genoeg worden om uiteindelijk meerdere niveaus van de schurk te overleven. Verder ontvangen Season Pass-bezitters het veelgeprezen Far Cry 3: Blood Dragon, volledig omgetoverd tot een Classic Edition voor console-spelers.

Riders Republic

Riders Republic, ontwikkeld door Ubisoft Annecy, is vanaf 2 september 2021 verkrijgbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X | S, Xbox One, Stadia en Windows PC via de Epic Games Store en de Ubisoft Store. Ook is de game onderdeel van Ubisoft+, Ubisofts abonnementsservice voor Windows PC. Spelers registreren zich voor de aankomende bèta’s van Riders Republic via register.ubisoft.com/riders-republic-register voor een kans op toegang.

Riders Republic nodigt spelers uit om in een levendige, sociale speeltuin te springen waar ze de sensatie van extreme sporten ervaren in een open en dichtbevolkte wereld. Spelers dagen elkaar uit in verschillende sporten zoals fietsen, skiën, snowboarden en vliegen met wingsuits en rocket wings. Wanneer spelers de levendige open wereld ontdekken, solo of met vrienden, komen ze voortdurend spannende momenten en activiteiten tegen om te beleven. Van dorre canyons tot besneeuwde bergen, Riders Republic stelt spelers in staat om enkele van de meest magnifieke bestemmingen op aarde te ontdekken. De Amerikaanse nationale parken, Bryce Canyon, Yosemite Valley, Sequoia Park, Zion, Canyonlands, Mammoth Mountain en Grand Teton zijn nagebouwd en op fantasierijke wijze samengesmolten om een levendige sportspeeltuin te creëren. Spelers personaliseren hun eigen personage en maken naam voor zichzelf in tal van sporten in de carrièremodus. Tevens introduceert de game verscheidene multiplayermodi om met of tegen vrienden te spelen.

Assassin’s Creed Valhalla

Voor de allereerste keer in de geschiedenis van de Assassin’s Creed-franchise, komt er een tweede jaar boordevol content voor Assassin’s Creed Valhalla. Tot die tijd duiken spelers in de onlangs uitgebrachte Wrath of The Druids-uitbreiding en later deze zomer in de tweede uitbreiding, The Siege of Paris. Ook komen spelers dit najaar meer te weten over de geschiedenis van de tijdsperiode in Discovery Tour: Viking Age.

The Siege of Paris speelt zich af in Francia en zet Eivor op een gevaarlijk pad vol aangrijpende verhaallijnen langs het Franse platteland, op weg naar een van de beruchtste veroveringsgevechten uit de Vikinggeschiedenis. Spelers krijgen nieuwe wapens, uitrusting en vaardigheden ter beschikking, om het op te nemen tegen nieuwe soorten vijanden. De game blijft ook gratis evenementen en updates introduceren voor alle spelers, waaronder de Basim Outfit, die al beschikbaar is in Ubisoft Connect, en het langverwachte enkelhandig zwaard. Tevens genieten spelers dit najaar gratis van Discovery Tour: Viking Age, de educatieve uitbreiding die een licht werpt op het Viking tijdperk en spelers meer laat ontdekken over de geschiedenis en de tradities van die tijd. Deze niet-geweldadige interactieve leerervaring is ontworpen in samenwerking met historici en archeologen en laat spelers in de huid kruipen van verschillende personages uit die tijd.

Watch Dogs Legion

Bloodline, de nieuwe uitbreiding voor Watch Dogs Legion, is verkrijgbaar vanaf 6 juli 2021 voor alle beschikbare platformen. Watch Dogs Legion – Bloodline is een standalone verhalende uitbreiding waarin spelers de controle krijgen over Aiden uit de originele Watch Dogs-game en Wrench uit Watch Dogs 2 in een nieuwe verhaallijn.

In Bloodline, dat zich voor de gebeurtenissen uit de hoofdcampagne afspeelt, volgen spelers Aiden terwijl hij een routineklus in Londen accepteert om weer in contact te komen met zijn neef Jackson na de gebeurtenissen in Watch Dogs. Aiden moet infiltreren in een hightech laboratorium van Broca Tech om een mysterieus en waardevol stuk technologie te stelen, maar zijn missie komt in gevaar wanneer Wrench ontsnapt met het apparaat. Aiden heeft geen andere keus dan samen te werken met zijn vervreemde neef Jackson en te vertrouwen op zijn eigen doortastendheid en ervaring. Met Wrench’s onvoorspelbare gedrag, zal het er echter chaotisch aan toe gaan. Naast de Bloodline-uitbreiding, krijgen Season Pass-bezitters ook de mogelijkheid om zowel Aiden als Wrench toe te voegen aan hun DedSec-team in zowel de campagne als de online modus van Watch Dogs Legion. Beiden beschikken over een indrukwekkend arsenaal wapens, gadgets en vaardigheden.

Just Dance 2022

Just Dance 2022 is vanaf 4 november 2021 verkrijgbaar voor Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox One en Stadia. Elke dag een reden om te dansen met meer dan 40 nieuwe toptracks in Just Dance 2022, zoals ‘Nails, Hair, Hips, Heel’ van Todrick Hall, ‘Believer’ van Imagine Dragons en meer dan 700 tracks met Just Dance Unlimited. Met meer dan 138 miljoen spelers en meer dan 80 miljoen verkochte exemplaren over de hele wereld, is Just Dance de bestverkochte muziekgamereeks aller tijden.

Rocksmith+

Rocksmith+ is een nieuwe abonnementsservice die spelers gitaar en bas leert spelen met behulp van hun favoriete liedjes. De service bouwt voort op de bekroonde Rocksmith-methode die al bijna vijf miljoen mensen heeft geholpen gitaar te leren spelen. Rocksmith+ is deze zomer verkrijgbaar voor Windows PC via de Ubisoft Store. Ook is de service dit najaar verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4 en Xbox One, en op een later tijdstip ook voor iOS -en Android-gebruikers. Rocksmith+ wordt ontwikkeld door Ubisoft San Francisco in samenwerking met Ubisoft Osaka en Ubisoft Pune.

Rocksmith+ is compatibel met akoestische, elektrische en basgitaren en lanceert met een groeiende muziekbibliotheek van duizenden nummers van verschillende genres, waaronder rock, klassiek, hiphop, pop, metal, country en R&B. De service biedt onder andere verschillende authentieke tools om de nummers weer te geven zoals de artiesten ze oorspronkelijk speelden. Tevens zijn alle nummers in de bibliotheek speelbaar met akkoordenschema’s zodat er getokkeld kan worden. Gebruikers krijgen daarnaast toegang tot gratis online video’s om nog meer te leren over technieken, muziektheorie, uitrusting, instrumentenonderhoud en meer.

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – Crossplay & North Star

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege is vanaf 30 juni verkrijgbaar voor Stadia en spelers genieten vanaf deze datum van gezamenlijke matchmaking en progessie tussen PC, Stadia en Amazon Luna. Cross-play tussen console-spelers en cross-progressie voor alle platformen komt begin 2022 ook naar Siege.

Daarnaast lanceert North Star, het tweede seizoen van het zesde jaar van Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, op 14 juni. Het nieuwe seizoen introduceert de nieuwe verdedigende Operator Thunderbird en de opnieuw ontworpen map Favela. North Star brengt ook nog tal van andere updates met zich mee, waaronder scorebord 2.0, nieuwe lijk-iconen, een fix voor kogelgaten en het balanceren van de volgende Operators: Melusi, Mira en Maestro.

The Crew 2

The Crew-franchise viert het behalen van meer dan 30 miljoen spelers. Om deze mijlpaal met de community te vieren, krijgen spelers tot en met 30 juni de kans om de Chevrolet Corvette C8 Stingray 2020 voor maar één Crew Credit aan te schaffen. Daarnaast vindt er, als onderdeel van de derde verjaardag van The Crew 2, een speciale Live Summit plaats van 23 tot 29 juni. Tot slot lanceert Season 3 Episode 1: US Speed Tour East voor The Crew 2 op 7 juli.

Trackmania

De gloednieuwe Royal- en Ranked Matchmaking-modus zijn nu gratis beschikbaar in Trackmania als onderdeel van de Starter Access. Royal is een spannende nieuwe modus voor 60 spelers waarin spelers het samen met twee vrienden opnemen tegen andere teams op 20 willekeurige uitdagende mappen. Spelers moeten tracks doorstaan met bewegende obstakels en wild water, wat leidt tot gevaarlijke kronkels en bochten. Verder is er een nieuwe Ranked Matchmaking-modus waarin spelers in teams van drie het opnemen tegen verschillende tegenstanders om de ranglijsten te beklimmen. Tot slot bevat de update ook nieuwe elementen voor eigen tracks te maken, waaronder blokken van plastic en water & geanimeerde en bewegende onderdelen.

Brawlhalla – Epic Crossovers

Cowabunga! Raphael, Michelangelo, Leonardo en Donatello van Nickelodeons Teenage Mutant Ninja Turtles, zijn vanaf 16 juni verkrijgbaar als Epic Crossovers in Brawlhalla. De komst van de Helden is ook meteen het startsein voor een in-game event met een nieuwe gamemodus en een nieuw KO-effect met Shredder en de Foot Clan. Ook gebruiken de Turtles speciale aanvallen met de hulp van Meester Splinter en Casey Jones. Verder ontdekken spelers een nieuwe map die de extreem groene riolen uit Teenage Mutant Ninja Turtles toont. De gamemodus, map en alle items zijn na het in-game event ook nog steeds beschikbaar zodat spelers op elk moment hun Turtle Power tevoorschijn kunnen halen.