HYRULE WARRIORS: AGE OF CALAMITY – PULSE OF THE ANCIENTS | DLC
Reviews / Zaterdag - 26 Jun 2021     A+ | a-

Afgelopen november verscheen Hyrule Warriors: Age of Calamity voor de Nintendo Switch, en nu is het eindelijk tijd om aan de slag te gaan met de nieuwe DLC voor de game in de vorm van Pulse of the Ancients.

Voordat ik gelijk in het diepe spring in deze review van het Pulse of the Ancients DLC pakket, wil ik eerst nog even melden dat als je ervoor kiest om de Expansion Pass te kopen, je een toffe bonus krijgt in de vorm van een volledige Prototype Ancient-uitrusting set voor Link. Deze bevat een helm, armorplate, scheenplaat en een zwaard. Dit klinkt dus als een goede stimulans om de Expansion Pass van Age of Calamity te kopen. Daarnaast bevat deze niet alleen de Pulse of the Ancients uitbreiding maar ook de toekomstige Guardian of Remembrance DLC, welke ergens in november moet verschijnen. Dat even gezegd te hebben bestaat de Pulse of the Ancients uitbreiding uit een nieuw personage, een paar nieuwe wapens en enkele nieuwe objectives die moeten worden uitgevoerd via het Royal Ancient Lab.

Nieuwe toevoegingen

In de nieuwe DLC moet je met name loot zien te vergaren en diverse uitdagingen voltooien om een ​​op knooppunten gebaseerde map in te vullen. Klinkt een beetje droog, maar gelukkig zijn daar Purah en Robbie om de stemming erin te houden dankzij hun excentrieke persoonlijkheden. Uiteindelijk speel je de Battle-Tested Guardian vrij, en dit is een redelijk leuk personage om mee te spelen omdat het eens een keer iets heel anders is om onder de knoppen te krijgen. Wat ik nog leuker vond waren Link’s nieuwe flail en Zelda’s Master Cycle wapen die je krijgt in de uitbreiding. Deze laatste is nogal een beetje absurd, want Zelda kan ineens haar motor gebruiken om de grote hoeveelheid vijanden een kopje kleiner te maken. Dit alles ziet er nogal over-the top en behoorlijk onrealistisch uit, maar toch is het stiekem wel een toffe toevoeging.

Droog

Hoewel het voltooien van de uitdagingen lonend kan zijn, had ik liever gezien dat de Pulse of the Ancients DLC meer uitgewerkte missies had gekregen. Het verhaal wordt dan ook verteld door middel van droge dialoogscènes en is er geen tussenfilmpje te bekennen. Gelukkig zijn deze scenes wel ingesproken, wat de pijn ietwat weet te verzachten. Ook zijn er een aantal nieuwe vijanden te vinden, maar deze zijn slechts variaties zijn op bestaande vijanden, wat een beetje teleurstellend is. Daarnaast wordt er aan de gameplay weinig veranderd, en ben je nog steeds als een halve zool alles aan het kapot hakken wat op je pad komt. Fans van het genre weten dit natuurlijk te waarderen, maar iets echt nieuws weet de DLC niet te brengen.

Als je hunkert naar meer Hyrule Warriors: Age of Calamity, dan biedt de Pulse of the Ancients DLC je zeker genoeg nieuwe inhoud om van te genieten. Daarnaast is de Battle-Tested Guardian een tof personage en zijn de nieuwe wapentypes ook best wel tof. Toch had ik liever gezien dat de nieuwe missies meer inhoud en context hadden gekregen, waardoor de nieuwe content toch een beetje kaal aanvoelt.