MARIO GOLF: SUPER RUSH | REVIEW
Reviews / Woensdag - 7 Jul 2021     A+ | a-

Ondanks zijn buikje is Mario wel een ontzettend sportief mannetje. Zo heeft de besnorde loodgieter de afgelopen jaren flink wat sporten beoefend, houdt hij van een robbertje vechten en rijdt hij graag rond in een kart. Ook is hij samen met zijn vriendjes niet vies van een potje golf en dat is te merken in de nieuwe game Mario Golf: Super Rush!

Mario Golf: Super Rush bevat een uitgebreide verhalende modus welke je alles spelenderwijs leert hoe de game werkt en over hoe je slimme scenario’s kunt spelen, variërend van schietoefeningen tot eindbaasgevechten. Je speelt als je Mii-personage en naarmate je verder komt, ga je een level omhoog en kun je punten toewijzen om je basisstatistieken te verhogen. Het begint allemaal wel een beetje traag, dus zorg ervoor dat je in de stemming bent om geduldig de kneepjes van het golfvak te leren voordat je in de interessantere scenario’s duikt waar je later in de game op wordt getrakteerd.

Toegankelijke Hole-In-One

In de kern biedt Mario Golf: Super Rush eenvoudige en toegankelijke gameplay waar spelers van alle leeftijden van kunnen genieten. Of je nu alleen maar de klakkeloos de bal weg slaat en op het beste hoopt of juist zorgvuldig strategieën bepaalt terwijl je rekening houdt met de wind en het terrein, de game is geschikt voor iedereen. De basisbediening omvat het tikken op een knop en vervolgens de timing om er nogmaals op te tikken om de kracht van je schot te bepalen. Als je echter meer geavanceerde technieken wilt gebruiken kun je onder andere je slag buigen, spin op de bal toepassen en gebruik maken van de info op je scherm om de hoogte, het weer, de wind, het terrein en wat dan ook te meten. Dit komt allemaal samen in een ​​formule wat voor iedereen gemakkelijk is om te spelen en dit is zeker bijzonder te noemen want de game is erg toegankelijk en tegelijkertijd ook erg diep en uitgebreid waardoor ook hardcore spelers zullen genieten.

Een ander indrukwekkend aspect van Mario Golf: Super Rush is de verzameling van bonte personages. Je kunt niet alleen spelen als een van de klassieke personages zoals Mario, Luigi, Peach, Daisy, Wario, Waluigi, Yoshi, Toad, Bowser en Donkey Kong. Ook kun je spelen als Rosalina, Pauline, Bowser Jr., Boo, Chargin’ Chuck en King Bob-omb, wat ervoor zorgt dat de game een indrukwekkende en gevarieerde cast kent. Oh, en het is zelfs mogelijk om als je eigen Mii te spelen! Daarnaast kent de game een handvol banen die beginnen met wat je van een golfspel zou verwachten, maar die steeds uitdagender worden naarmate je verder komt. Deze banen kennen ook weer diverse thema’s zoals een woestijn, vulkaan en een veld dat wordt bewoond door vervelende piranha-planten. Ook bevatten alle banen diverse iconische Super Mario-vijanden, waardoor het nog leuker wordt om ze onder de knie te krijgen.

Golf on speed!

Wat Mario Golf: Super Rush extra speciaal maakt, is de gloednieuwe Speed ​​Golf-modus waarin je achter je bal aan rent terwijl jij en je tegenstanders tegelijkertijd spelen. Het is leuke hectische actie en houdt je op het puntje van je stoel. Ik waardeerde vooral het feit dat je sluwe strategieën kunt toepassen om als overwinnaar uit de bus te komen. Elk personage heeft bijvoorbeeld een speciale dash move die ze kan gebruiken om snelheidsboost te krijgen om zo haar tegenstanders extra aan te pakken. Je kunt dit niet onbeperkt doen, want je beschikt ook over een stamina meter, die leegloopt als je rent of deze special move gebruikt. De diverse personages hebben ook speciale schoten die na verloop van tijd opladen en deze kunnen de ballen van andere spelers uit de weg blazen, wat een slimme toevoeging is en zorgt voor meer strategie.

Hoewel de Speed Golf-modus erg tof is, kent het wel een regel die behoorlijk oneerlijk aan kan voelen, namelijk dat als je als eerste bij een hole bent, je de volgende hole begint met een tijdstraf. Ik begrijp dat dit is geïmplementeerd om een eerlijke balans tussen spelers toe te voegen, maar het kan op momenten ook erg onevenwichtig aanvoelen. Helemaal als de volgende hole bijzonder kort is. Gelukkig kun je deze tijdstraf optie uitschakelen, maar dat moet je wel elke keer handmatig doen als je een nieuwe game start.

Om nog meer spanning toe te voegen, heeft Mario Golf: Super Rush een Battle Golf-modus die plaatsvindt in een arena waar je zoveel mogelijk holes probeert te claimen. Het is lijkt een beetje op het welbekende “Capture the Flag”-principe en tilt de toch al hectische Speed ​​Golf-modus naar nieuwe hoogten.

Mario Golf: Super Rush is een tof golfspelletje en kent waanzinnige leuke modi en vermakelijke gameplay. De game combineert de iconische Nintendo-charme met de golfsport waardoor het een spel is geworden die voor iedereen leuk is om te spelen.