Injustice 2 Legendary Edition | REVIEW
Reviews / Maandag - 16 Apr 2018     A+ | a-

Superhelden zijn tegenwoordig weer helemaal hot! Op Netflix worden we bijvoorbeeld dood gegooid met series omtrent helden zowel uit de Marvel als DC-Comic stallen. Ook videogames waarin superhelden elkaar de schedels inrammen zijn populair. Zo kwam Capcom een tijdje terug al met de game Marvel vs. Capcom: Infinite en we hebben natuurlijk Injustice 2. Deze game heeft onlangs een Legendary Edition gekregen. Aangezien wij nog geen review hadden van deze game, nemen we deze complete bundel maar eens goed onderhanden!

De meeste fightgames hebben een story mode, maar focussen veelal op multiplayer of een waaier aan modi. We mogen zeggen dat NetherRealm, die de game oorspronkelijk ontwikkeld heeft, zich ook heeft gesmeten op de singleplayer. Het verhaal mag dan niet heel erg lang zijn, het is wel erg goed. Een flashback brengt ons terug naar de oorlog op Krypton en de vlucht van Kal-el en Kara Zor-el. Een geschiedenis die we allemaal kennen, maar het brengt ons naar de core van het verhaal. Batman en Superman staan tegenover elkaar na een dramatische gebeurtenis waar The Joker en Lois Lane een hoofdrol in hebben gespeeld en daarbovenop moeten ze het opnemen tegen de Society, onder leiding van Gorilla Grod.

Strakke plasser dingen

Het verhaal gaat over en weer, met veel verschillende personages, en hier en daar krijgen we een leuke verrassing en mogen we kiezen tussen bepaalde personages. Dat laatste zorgt voor een goede replay waarde en dat mag als een klein pluspuntje worden gezien. Injustice 2 bevat dus een goed verhaal, en de Story Mode is dan ook een prima opwarmer om verschillende personages en hun vechtstijlen onder de knie te krijgen.

De combat controls vloeien dan ook snel uit je controller en zo nu en dan zul je ook even spieken in het hoofdmenu om te kijken hoe de special moves werken in de game. Het aantal speelbare personages in de game is groot te noemen en elk personage heeft zijn eigen skill-set en moves, zoals je gewend bent in een goede fighting game. Maar het verschil met de originele Injustice 2 en de Legendary Edition is dat de laatste alle DLC-personages heeft. Dat maakt van Injustice 2: Legendary Edition een game die je héél lang kan blijven spelen, want elk personage voelt uniek aan wanneer je een gevecht aangaat. Helemaal tof is de toevoeging van de Ninja Turtles in deze game, waar menige nerd / gamer een strak plassertje van in zijn broek zal krijgen.

Shitload aan dingen

De showstoppers zijn toch wel de Speciale Meter Moves (laat ik ze zo eventjes noemen). Zodra de meter is opgevuld kan je de meest spectaculaire move in het arsenaal van het personage gebruiken en die zijn zowel visueel indrukwekkend als razend effectief. Ze zijn misschien nog wel indrukwekkender als de Finishing Moves uit Mortal Kombat. Bovendien kan je ze meer dan één keer in een gevecht gebruiken. NetherRealm heeft ook voldoende modi voorzien om de personages te gebruiken én uit te bouwen. Het Multiverse is daarbij heel erg interessant. Parallelle planeten vol potentiële badguys en gebeurtenissen waarmee je aan de slag kan. Het is erg leuk en ook hier kan je, net zoals in elke beschikbare modi, allerlei leuke extraatjes mee verdienen. Gear, nieuwe spullen voor de verschillende personages tot nieuwe skins.

Your mother is a box

De gear, skins en andere rewards zijn een reden om door te blijven spelen, zeker omdat het in tegenstelling tot andere fighters niet louter gaat om cosmetische aanpassingen. Ja, je kan elk personage er als een badass uit laten zien, maar elk personage kan ook tot level 20 uitgebouwd worden. Des te meer je speelt, des te meer je in level stijgt. Sommige items en gear kan je pas vanaf level X-gebruiken waardoor het spelen met bepaalde personages aangemoedigd wordt. Die items hebben ook een invloed op de statistieken van je favoriete personages en op die manier is de game heel erg goed uitgebalanceerd en uitgebouwd. Daarnaast kun je ook diverse items vinden in Mother Boxes a.k.a. Lootcrates. Lootcrates zijn op dit moment nog steeds het onderwerp van discussie binnen de politiek en gamingwereld omdat dit een manier van gokken zou zijn, maar je kan alles in deze game ook met in-game currency kopen, zonder echte monnies uit te geven.

Plaatje van een game

Injustice 2 is visueel een enorm indrukwekkende game. De arena’s zijn fantastisch ontworpen en hier en daar vindt je interactieve objecten die je kunnen helpen, maar ook de personages zien er stuk voor stuk gedetailleerd en erg goed uit. Ook de filmpjes in de singleplayer mode zijn indrukwekkend. De gezichten van personages neigen bijna naar het fotorealisme toe en daar was ik erg  van onder de indruk. Helemaal als je de game, net als ik, speel op een Xbox One X… Ondanks dat het visueel een prachtige game is, kent het toch wel wat hele kleine minpuntjes. Zo is het erg jammer dat alle personages maar één Special Meter Move heeft, waardoor er hierin weinig variatie is en dat gaat een beetje vervelen. Het mooiste was dat NetherRealm, net als in Mortal Kombat, meer van dit soort zaken per personage had gestopt.

Injustice 2: Legendary Edition geeft je waar voor je geld. Je krijgt de basis-game met alle voorhanden DLC, voor een hele mooie prijs. Het is een van de fijnste en mooiste fighting games van het moment en is daarom ook zeker een aanrader op alle vlakken. Oja, en de fokkin’ Turtles zitten in dit pakketje… Halen dus!