ANIMAL CROSSING NEW HORIZONS | REVIEW
Reviews / Dinsdag - 26 Mei 2020     A+ | a-

Na 8 jaar wachten kunnen we eindelijk beginnen aan een nieuw Animal Crossing avontuur. Stap in het vliegtuig van Dodo Airlines en begin een nieuw leven op een onbewoond eiland. Samen met Tom Nook, Timmy en Tommy en twee andere eilandbewoners begin je op dit leeg onbewoond eiland. Door te vissen, materialen verzamelen en insecten te vangen baan jij je een weg naar een vijf sterren eiland.

Laten we beginnen

Nadat jij je paspoort hebt ingevuld en een eiland hebt gekozen bij Timmy en Tommy kan je eilandavontuur beginnen. De eerste dag op het eiland ga je gebruiken om een plek te vinden waar je gaat wonen. Je plaatst je gekregen tent en gaat daarna de twee andere bewoners helpen om hun plekje te vinden. Als jij en de eilandbewoners hun plekje hebben gevonden ga je terug naar Tom Nook. Om elkaar beter te leren kennen, lijkt het hem een goed idee om een kampvuur te houden. Hij geeft je de opdracht om tien takken te verzamelen en wat eilandfruit te plukken van de bomen. Als je dit hebt gedaan ga je kijken wat een goede naam zou zijn voor jouw eiland, dan wordt jouw naam gekozen en word je bekroond tot eilandwoordvoerder. Na al dit harde werk is het tijd om lekker te gaan slapen in je tent.

“Hallo, ben je al wakker, hallo ik hoop dat ik je niet wakker heb gemaakt…”. Dan staat ineens Tom Nook voor je tentdeur met een handige NookPhone. En hij heeft nog iets voor je: De rekening voor het vliegen, de arbeidskosten, belasting en natuurlijk de kosten van de NookPhone. Dit bij elkaar kost maar liefst 49.800 klingels, maar omdat je nog geen klingels hebt mag je het ook afbetalen met Nookmiles. Deze Nookmiles kun je weer verdienen door doelen te behalen. Een van deze doelen is bijvoorbeeld tien bomen planten op het eiland.

Nadat Tom Nook bij je is geweest mag je het eiland verkennen. Ook ga je een kijkje nemen in tent van Tom Nook. Hier biedt hij een cursus aan voor doe-het-zelf plannen, zo leer je bijvoorbeeld een hengel, schepnet en andere handige tools te maken. Met je hengel en je schepnet kun je allerlei dieren vangen, als je deze naar Tom Nook brengt stuurt hij ze op naar een goede vriend, die erover nadenkt om een museum te starten op jouw eiland.

Klingelingeling

Na een paar uur spelen heb je genoeg NookMiles verzameld om je rekening te betalen. Als je dit eenmaal gedaan hebt, biedt Tom Nook aan om een huis voor je te bouwen. Voor niets gaat de zon op, dus dit kost natuurlijk wel wat klingels. Je kunt het uiterlijk van je huis veranderen en uitbreiden met vijf kamers. Om klingels te verdienen kun je jouw verzamelde spullen verkopen aan Timmy en Tommy, en als de klandizie eenmaal is gegroeid vragen ze je of je materiaal wilt verzamelen om een winkel te bouwen voor ze.

Zo af en toe komt er een bezoeker spullen verkopen op het stadsplein, zoals Mabel die hier haar kleding verkoopt. Als je vaak geïnteresseerd bent in haar kleding opent ze haar kledingwinkel, genaamd de Abel Zusjes.

Nu is het eilandleven natuurlijk wel wat saai met maar drie eilandbewoners, maar je kunt uiteindelijk ook Nooktickets kopen met je Nookmiles. Met zo’n ticket kun je met Dodo Airlines vliegen naar een ander onbekend eiland. Misschien kom je hier wel een geschikte eilandbewoner tegen die naar jouw eiland wil verhuizen?

Op deze manier breid je je eiland uit en is het hoog tijd om de tent van Tom Nook te verbouwen tot een echt stadhuis. Doordat er steeds meer eilandbewoners komen, kan hij al dat werk niet meer alleen aan. Daarom neemt hij een assistente aan, die hem gaat helpen om het eiland nog bekender te maken. Misschien komt de bekende K.K Slider dan wel een concert geven op je eiland?

Wat is er nieuw

Vergeleken met de andere spellen uit de serie heeft New Horizons een aantal nieuwe mogelijkheden gekregen. Zo kun je nu elkaars eiland bezoeken en maak je gebruik van de NookPhone. In deze telefoon staan een aantal handige apps, zo kan je bijvoorbeeld zien welke dieren je al gevangen hebt, wie je vrienden zijn en welke doelen jij al bereikt hebt. Als je deze hebt behaald krijg je Nookmiles, en met deze miles kun je allerlei leuke spullen kopen bij het Nookstation.

Mijn mening

Toen ik jonger was speelde mijn broer het spel op zijn DS en mocht ik het nooit spelen, wat ik erg jammer vond want het zag er zo leuk uit. Door die leuke uitstraling en de toegankelijkheid die het spel kent, trok het meteen mijn aandacht. Dus toen ik hoorde dat er een Special Edition Nintendo Switch uitkwam ben ik meteen naar de gamewinkel gerend, en heb ik deze gepreorderd.

Zelf heb ik ruim 160 uur in New Horizons zitten en ben ik op dit moment druk bezig om Candyland (mijn eilandje) naar de vijf sterren te werken. Wat ik heel tof vind is dat je echt in een proces zit en allemaal nieuwe personages tegenkomt in je avontuur. Doordat je aan de tijd vast zit moet je soms wachten, waardoor je de volgende dag benieuwd bent hoe bijvoorbeeld je net afbetaalde brug eruit ziet. Wat ik wel jammer vind is dat de personages vaak hetzelfde zeggen, waardoor je de interactie met de personages snel verliest. Maar wat maakt dat nou uit? Ik heb van een groene vlakte een schattig dorpje weten te maken, geef mijn planten elke dag water en vang elke dag nieuwe insecten. Wat wil je nu nog meer?

Animal Crossing New Horizons neemt je mee op reis naar een onbewoond eiland. Je maakt nieuwe vrienden en werkt hard om je eiland in te richten om die vijf sterren te behalen. Ben jij creatief en wil je een spel spelen die voor iedereen toegankelijk is? Of ben je zoals ik, en koop je een spel omdat het er juist zo schattig uitziet? Trek dan je portemonnee open en koop dit geweldige spel!

Bron: Nina Wyatt StarGamers